Door Tom Brands op 29 juni 2015

Trots

Sinds de vorige nieuwsbrief begin dit jaar is er weer veel gebeurd. De verkiezingen van de Provinciale Staten en de Waterschappen liggen alweer even achter ons. En hoewel het aantal zetels voor de PvdA is gedaald, is Fokko Spoelstra inmiddels statenlid en neemt de PvdA deel aan het college. En daarmee staan er ook voor de PvdA belangrijke punten in het bestuursakkoord. Ook is het totale aantal Apeldoornse statenleden aanzienlijk toegenomen en dat kan een rechtvaardige verdeling van provinciale subsidies, waarbij ook Apeldoorn budgetten ten deel vallen, alleen maar ten goede komen. Ook bij het Waterschap mooie resultaten. Een zetel erbij en Eppo Gutteling blijft in het zadel. Als Apeldoornse PvdA’ers hebben we dus Yasemin Cegerek in Den Haag, Fokko Spoelstra in Arnhem en Eppo Gutteling in het Waterschap. En laten we Ton Heerts niet vergeten. Relaties die er toe doen. Terugblikkend op de campagne ben ik ondanks het verlies aan zetels vanuit het Apeldoornse perspectief en met de huidige Haagse context, content met en trots op het resultaat onderaan de streep.

yaseminfokkoeppo

Trots ben ik ook op onze afdeling. Onlangs organiseerden we een boeiende ledenvergadering over vluchtelingen en ook de eerste editie van de PvdA Social Club. Een bijeenkomst waar we niet PvdA-leden op een informele en laagdrempelige manier kennis hebben laten maken met de politiek en de partij. Voorzitter Hans Spekman was onze gast en ik merkte dat zijn verhaal de aanwezigen inspireerde. Een geslaagde eerste bijeenkomst, absoluut voor herhaling vatbaar.

Klik op een afbeelding voor volledige weergave

En laten we het werk van onze wethouder en fractie uiteraard niet vergeten. Wie de Politieke Markt Apeldoorn volgt, ziet dat onze fractie weloverwogen en per dossier afweegt hoe we stukje bij beetje Apeldoorn socialer proberen te maken of de zwaar bevochten regelingen voor de minder bedeelden zoveel als mogelijk in stand proberen te houden. Een dijk van een uitdaging met de taken op het sociale domein die van het Rijk naar de gemeenten zijn gegaan.

fractiedrakenbootwkbeach5
Klik op een afbeelding voor volledige weergave

Mensen die het afgelopen weekend de binnenstad van Apeldoorn hebben bezocht kan het niet ontgaan zijn: Apeldoorn bruist. Met het WK Beachvolleybal op het Marktplein, het Drakenbootfestival bij het kanaal, volle terrassen en natuurlijk prachtig zomers weer kun je alleen maar trots zijn!

Tom Brands
Voorzitter PvdA Apeldoorn

Tom Brands

Bekijk hier het profiel van Tom op de website van Waterschap Vallei en Veluwe. Tom (1984) is een geboren en getogen in Apeldoorn en woont samen met zijn vrouw Annemyn in Ugchelen. Groeide op in de wijk De Maten en heeft daarna een aantal jaar in het centrum van Apeldoorn gewoond. Heeft ruimtelijke ordening en