Door Chris Schouten op 17 juni 2015

Toekomst Maatschappelijke Stage

De PvdA hecht grote waarde aan de maatschappelijke stage (MAS) onder meer in het licht van de participatiesamenleving die wij nastreven en de invulling van het preventief jeugdbeleid. De PvdA hebben echter geluiden bereikt dat continuering van de MAS voor het komend jaar ter discussie staat. Daarom heeft PvdA fractie de volgende vragen gesteld aan het College van B&W:

Wat is de stand van zaken op dit moment omtrent de MAS?
Onderschrijft het college dat de MAS een voorziening is die – in het licht van de participatiesamenleving en het gemeentelijk preventief jeugdbeleid  beschikbaar moet blijven voor de jongeren in de gemeente Apeldoorn? Het aanbieden van de MAS door scholen voor het voortgezet onderwijs is niet meer verplicht. We hebben begrepen dat Stimenz en de scholen voor voort- gezet onderwijs met elkaar in gesprek zijn over hoe gezamenlijk de MAS te continueren? Bent u daarvan op de hoogte en wat is de strekking van deze samenwerking?

Is het College bereid om eventuele tekorten die zich voordoen aan te vullen gezien het belang van de MAS?

Chris Schouten,
Raadslid PvdA Apeldoorn

Chris Schouten

Chris is fractievoorzitter met in zijn portefeuille sociaal domein, onderwijs en kunst en cultuur. Hij is sinds 2006 actief voor de PvdA Apeldoorn. Allereerst als bestuursvoorzitter (2006-2014), vervolgens als raadslid (2014-2018) en na de verkiezingen in 2018 als fractievertegenwoordiger. Sinds het voorjaar van 2021 is hij weer raadslid en sinds augustus fractievoorzitter. Chris was ook