Wisseling in de fractie

Door Privé: Ties Stam op 28 oktober 2018

Helaas gaat Eva Peeters Weem onze fractie verlaten.

Eva was al ver voor de verkiezingen actief, deed mee aan onze campagne en was regelmatig aanwezig bij fractievergaderingen en bij de politieke markt en raadsvergaderingen op de donderdagavond. Toen haar afstuderen zo’n beetje gelijk viel met de start van de nieuwe raadsperiode, konden we haar gelukkig overhalen om fractievertegenwoordiger te worden.

Vanaf het begin heeft zij zich vol enthousiasme ingezet en werd al gauw, niet alleen door onze fractie maar ook door raadsleden van andere fracties, gewaardeerd voor haar bijdragen en duidelijke stellingname.

Eva Peeters Weem. Foto Rob Voss – www.robvoss.nl

Maar na afstuderen volgt nu eenmaal het zoeken naar gepast werk. Gelukkig voor Eva heeft zij dit gevonden, maar helaas voor ons is dit buiten Apeldoorn. De reisafstand en het voornemen om te verhuizen, maken het noodzakelijk voor Eva dat zij haar functie als fractievertegenwoordiger neerlegt.

Uiteraard wensen wij Eva veel succes en een glanzende carrière en we zullen haar vast nog regelmatig zien bij onze activiteiten.

Natascha van den Berg. Foto Rob Voss – www.robvoss.nl

Er is ook goed nieuws voor de fractie: Natascha van den Berg, die al enkele jaren als fractiemedewerker voor ons werkzaam is, is bereid de plaats van Eva in te nemen als fractievertegenwoordiger, naast haar functie als fractiemedewerker.

In de afgelopen jaren heeft Natascha het raadswerk van zeer dichtbij meegemaakt, weet hoe de hazen lopen en zal zich ongetwijfeld op korte termijn weten te bewijzen.

De fractie heeft hier in ieder geval het volste vertrouwen in en is blij dat Natascha zich nu ook in het politieke werk stort.

Eva zal op 1 november haar functie beëindigen en als alle formaliteiten op tijd rond zijn, en dat is wel te verwachten, zal Natascha op 8 november in de raad geïnstalleerd worden en de belofte of eed afleggen.

Ties Stam
Fractievoorzitter PvdA Apeldoorn

Privé: Ties Stam

Mijn naam is Ties Stam en ik was van 2006 tot 2010 raadslid voor de PvdA en tussen 2010 en 2014 vervanger en fractievertegenwoordiger. Sinds 2014 ben ik weer raadslid en sinds 2018 ook fractievoorzitter. De afgelopen jaren heb ik mij namens de PvdA Apeldoorn o.a. in mogen zetten voor een sociaal minimabeleid en voor