Dirk Westerhof PvdA lid van het jaar 2024

19 april 2024

Geen woorden maar daden! Voor het bestuur van PvdA Apeldoorn is Dirk Westerhof 15 jaar lang een belangrijke kracht geweest. Dirk is een man van korte en krachtige betogen, maar vooral een man van doen. Een organisator pur sang! Dirk is dan ook benoemd tot Lid van het Jaar 2024.

Wie is Dirk?

Dirk meldde zich zo’n 15 jaar geleden om bestuurslid te worden van de PvdA Apeldoorn. Voor zover onze herinneringen ons niet in de steek laten, paste hij als penningmeester al snel op de pecunia van de afdeling. Je wist dat het toezicht op onze spaarzame centen in goede handen was. Jaren heeft hij deze functie vervuld.

Dirk was altijd breder geïnteresseerd dan alleen het Apeldoornse. Blij waren wij met zijn inzet richting provincie en Stedendriehoek. Hij was degene die de lijntjes naar onze partijgenoten elders in de regio onderhield. Meerdere malen heeft Dirk ons in contact gebracht met het Gewest, sprekers voor ons geregeld en visa versa actieve leden op sleeptouw hebt genomen naar een bijeenkomst o.a. in Twello, Doetinchem, Dieren en Wageningen.

Dirk is ook jaren onze campagnecoördinator geweest. Dat betekent in campagnetijd veel werk verzetten en we hebben nogal wat verkiezingen in Europa, Nederland, Gemeente en Waterschappen. In verkiezingstijd moest er van alles worden geregeld: folders bestellen of zelf maken, reclame uitingen organiseren (bushokjes en/of op de borden van de gemeente), vrijwilligers organiseren en toespreken, canvassen (langs de deur gaan) of folders in de stad uitdelen (politieke markt). Als er vergaderingen waren rondom de verkiezingen en we vroegen ons af wie de posters en de flyers ging halen, dan had Dirk ze al in huis.

De 1-mei-viering was zijn laatste kunstje in 2023 voor ons. Samen met de FNV een dag organiseren om stil te staan bij de dag van de Arbeid. Locatie zoeken, sprekers zoeken, programma maken en leden uitnodigen. Ook hier liet Dirk zich van de goede kant zien: geen woorden, maar daden. Een prima georganiseerde bijeenkomst in samenwerking met anderen uit onze afdeling.

We kunnen nog uren door gaan over alle mooie ervaringen en herinneringen die we in 15 jaar tijd met Dirk hebben beleefd, maar dat bewaren we voor komende borrels met onze afdeling want daar verwachten we Dirk nog vaak te treffen.

Op de ALV van 20 maart 2024 hebben wij afscheid genomen van Dirk Westerhof als bestuurslid van de PvdA Apeldoorn en kreeg hij de eeuwige roem van Lid van het Jaar 2024 mee als geschenk. Dank je, Dirk, voor al je tijd, energie en enthousiasme.

Dirk, we gaan je missen!