Door Marga Jonkman op 27 mei 2014

Weer aan de slag

Na de voor ons enigszins teleurstellende verkiezingen, het succesvolle formatieproces en het afscheid van onze oude rotten uit de vorige fractie, zijn we half mei weer begonnen met het gewone raadswerk.

Ik moet zeggen dat ik bewondering heb voor kleine fracties die de vele onderwerpen van de PMA-agenda en alle nevenactiviteiten kunnen bemensen. Bijna elke avond is er wel een wijk of dorpsraad of een andere bijeenkomst waar men onze aanwezigheid zeer op prijs stelt. Met vier raadsleden en twee fractievertegenwoordigers is het wel te doen maar het blijft hard werken naast een gewone baan.

Het lijkt alsof er niets gebeurd is en we gaan gewoon door met waar we gebleven zijn: bestemmingsplannen, nota’s voor leegstand, het hele zorg en welzijnsgebeuren, de 3 D’s, sport etc. etc. De nieuwe en oude fractieleden zullen daar zelf wel over schrijven in deze of volgende Koeriers, maar het voelt toch als vanouds. De fractie was en is ook nu weer een fijne, gezellige en hardwerkende club met mooie idealen. Dat voelt toch weer als thuiskomen na een enigszins vervelende vakantie.

Mocht u denken dat alles in dit soepel lopende team vanzelf gaat, dan kan ik u uit de droom helpen. Er wordt hard gewerkt aan fractienotities over de verschillende onderwerpen van de fractieleden (leve de dropbox). Aan een fractiewerkplan met de doelen voor de komende periode per portefeuille en hoe we onszelf in de komende 4 jaar gaan profileren. Alles uiteraard bedoelt om zoveel mogelijk van ons verkiezingsprogramma te verwezenlijken en aan anderen te laten weten hoe we dat doen.

Mocht u eens een fractievergadering bij willen wonen dan kunt u dat van te voren aangeven bij Eveline, de fractie-assistente. Voor het benaderen van fractieleden over de verschillende onderwerpen, kunt u de portefeuilleverdeling vinden op onze website.

Marga Jonkman Fractievoorzitter PvdA Apeldoorn

Marga Jonkman

Mijn naam is Marga Jonkman. Ik ben getrouwd en moeder van 3 inmiddels volwassen kinderen. Naast mijn gezin ben ik in het dagelijks leven kinder- en jeugdpsycholoog in Apeldoorn. Ik ben al bijna 30 jaar lid van de Partij van de Arbeid. Hoe komt iemand bij de PvdA terecht, vraagt u zich misschien af? Ieder

Meer over Marga Jonkman