Door Redactie op 6 februari 2017

Stel je kandidaat voor de Apeldoornse gemeenteraad

Op 21 maart 2018 zijn de gemeenteraadsverkiezingen in Apeldoorn. Voor de periode 2018-2022 is de PvdA op zoek naar volksvertegenwoordigers in de Apeldoornse gemeenteraad. Raadsleden van de PvdA bouwen dagelijks aan een eerlijke samenleving, waarin iedereen de kans krijgt het beste uit zichzelf te halen. Ze strijden voor goed werk, goed onderwijs en goede zorg. Ze zoeken naar breed gedragen oplossingen voor maatschappelijke problemen en vanzelfsprekend staan volksvertegenwoordigers midden in de samenleving.

Ben je geïnteresseerd? Je hebt tot maandag 1 mei 2017, 12.00 uur om je aan te melden als kandidaat bij de kandidaatstellingcommissie. U kunt uw aanmelding digitaal richten aan e-mailadres [email protected]. Uw aanmelding dient vergezeld te worden van een motivatiebrief en een CV. U ontvangt een ontvangstbevestiging en wordt uitgenodigd voor een gesprek met de kandidaatstellingcommissie. De commissie bestaat uit Mevr. Jolanda Reitsma, mevr. Mechelien Burghout en dhr. Eef van Ooijen.

Primair geeft u aan bereid te zijn om de functie van volksvertegenwoordiger namens de PvdA Apeldoorn te willen vervullen. Daarnaast heeft u wellicht de ambitie om lijsttrekker/beoogd fractievoorzitter of wethouder te worden. U dient dit duidelijk aan te geven en te motiveren in uw brief.

Lijsttrekker
Kandidaten voor het lijsttrekkerschap hebben tot uiterlijk 15 mei de tijd om hun voornemen kenbaar te maken en dienen hun aanmelding te vergezellen van 30 handtekeningen van leden van de afdeling.

Ook als u op een niet-verkiesbare plek wilt staan, nodigen wij u van harte uit uw interesse kenbaar te maken.

Belangrijke informatie
– Draaiboek
– Profielschets fractie
– Profielschets raadslid
– Profielschets lijsttrekker/beoogd fractievoorzitter
– Profielschets wethouder

Heeft u aanvullende vragen over procedure, stuurt u deze dan ook aan e-mailadres [email protected]

Redactie

De redactie van de website van de PvdA Apeldoorn. Ik wil contact met de PvdA Apeldoorn Contactinformatie vindt u hier.

Meer over Redactie

Waar ben je naar op zoek?