Voorzittersverkiezingdebat 15 september

Door Ellen Nab op 6 augustus 2021

Zoals u weet mogen we 2 oktober stemmen op een landelijke PvdA kandidaat voorzitter. De huidige voorzitter Nelleke Vedelaar stelt zich niet herkiesbaar. Dit betekent dat wij (de leden van de PvdA) op het congres een nieuwe voorzitter voor onze partij kiezen. Wilt u meer weten over de procedure klik dan hier voor meer informatie.

Inmiddels hebben al 8 kandidaten zich aangemeld als voorzitter. Weet u nog niet op wie u wil stemmen? Dan kunnen wij met trots vertellen dat PvdA landelijk ons heeft gevraagd een debat te organiseren. Waarin de kandidaten de gelegenheid krijgen om zich aan u voor te stellen en met elkaar in gesprek gaan.

De strijd gaat tussen:

• Pieter-Paul Slikker (campagnestrateeg en fractievoorzitter in Den Bosch)
  • Gerard Bosman (vertegenwoordiger van de linkervleugel van de partij)
  • Frank van de Wolde (organisatiedeskundige en uitgesproken voorstander van een fusie tussen de PvdA en GroenLinks)
  • Reshma Roopram (PvdA-wethouder uit Barendrecht)
  • Binnert de Beaufort (voorzitter van de Hilversumse PvdA-afdeling)
  • Esther-Mirjam Sent (lid van de PvdA-fractie in de Eerste Kamer).
  • Taco Kuiper (Senior Projectmanager Energietransitie te Zoetermeer)
  • Ger Rolsma (Ad interim directeur-bestuurder uit Amsterdam)

Heeft u een vraag voor één van de kandidaten? Stuur uw vraag en voor wie het bedoelt is naar: [email protected]. Op 15 september krijgt u dan antwoord op uw vragen.

Het debat is live te volgen via: pvda.nl/partijvoorzittersverkiezing-2021

Ellen Nab

Het is alweer 6 jaar geleden dat ik terug ben verhuisd naar mijn geboorteplaats Apeldoorn samen met mijn man Christiaan en ons 6-jarige zoontje Nicolaï. In 2011, het jaar dat Job Cohen lijsttrekker was van de partij, ben ik door zijn enthousiasme in contact gekomen met de PvdA. Ik werd destijds ook benaderd of ik

Meer over Ellen Nab