Tom Brands – lid van het jaar 2021

18 december 2021

Het bestuur en de fractie van PvdA Apeldoorn hebben Tom Brands benoemd tot lid van het jaar 2021. Voorzitter Willy Kreeftenberg en fractievoorzitter Chris Schouten hebben op 17 december een verrassingsbezoek gebracht aan ‘huize Brands’ en Tom een oorkonde met passend cadeau overhandigd.

Velen van u zullen Tom kennen. Hij is al een flinke periode actief voor de PvdA en heeft vanaf 2012 tot en met maart 2019 in het bestuur gezeten, waarvan de laatste 5 jaar van die periode als voorzitter.

Tijdens zijn bestuursperiode heeft Tom met zijn bestuur vele leuke themabijeenkomsten georganiseerd, zoals een aantal malen de Tafel van 10 en de Social Club. Ook heeft Tom een flink aantal campagnes georganiseerd voor allerhande verkiezingen. Naast zijn voorzitterschap heeft Tom ook veel energie gestopt in de nieuwsbrief (de Koerier) en het onderhouden van de website. Al met al heel veel verenigingszaken, waar Tom flink zijn handen voor uit de mouw heeft gestoken.

Tom is momenteel werkzaam bij de Gemeente Apeldoorn als stadsdeelmanager voor het centrum. En in onze binnenstad gebeurt een heleboel, zoals de nodige ruimtelijke projecten voor zowel de openbare ruimte als de gebouwde omgeving. Daar heeft Tom zijn handen vol aan en is daarmee dus blijven werken in een politiek-bestuurlijke omgeving.

Na het terugtreden als voorzitter is Tom door de PvdA Apeldoorn nog met enige regelmaat benaderd voor allerhande adviezen en soms ook een bijzondere klus. Zo heeft Tom afgelopen zomer nog zitting genomen in de kandidaatstellingscommissie voor het ontwerpen van een nieuwe kandidatenlijst voor de komende gemeenteraadsverkiezingen. Tom heeft samen met Johan Kruithof en Jolanda Reitsma de afgelopen zomerperiode gesprekken gevoerd met de kandidaten voor de gemeenteraad van 2022 vanuit PvdA Apeldoorn. Op basis van deze gesprekken heeft de commissie een ontwerpkandidatenlijst opgesteld, die één op éen is overgenomen door de leden op de ALV in oktober 2021. Een knap stukje werk van de commissie, waarvoor wij, het bestuur en fractie heel dankbaar zijn. En de bijdrage van Tom hierbij is veel zeggend, nog steeds met liefde op de achtergrond actief voor onze partij, de PvdA Apeldoorn. De titel “Lid van het jaar” heeft Tom dan ook meer dan verdiend.