Door op 17 maart 2014

‘Let’s go politics’ @ Café Confetti

Donderdag 13 maart va 20.00 uur was er een Politiek Café in Confetti i.v.m. de gemeenteraadsverkiezingen.

De avond werd geopend met een biertap wedstrijd, waar onze lijsttrekker Marga Jonkman er achter kwam dat bier tappen heel iets anders is dan politiek. De avond werd voortgezet met pittige vragen over het coffeeshopbeleid hierbij vlogen het CDA en D66 elkaar flink in de haren. Onze Marga wist zich goed in het debat te mengen. Een goed coffeeshopbeleid is gebaat bij regulering. Een totaal verbod op coffeeshops zal de veiligheid niet ten goede komen, want dan zal de drugs verhandelt worden via een illegaal (crimineel) circuit. Sterker nog door een goede controle op legale coffeeshops kan de kwaliteit van de drugs en de THC waarden goed in de gaten worden gehouden.

Tenslotte is er ook nog gesproken over de financiële huishouding van de gemeente Apeldoorn. Na een diep dal zijn we weer op de goede weg, maar we zijn er nog niet. Ben Hendrikse had veel kritiek op de aanpak van de huidige coalitie, maar kon op de vraag van onze Jurgen Klunder; hoe hij het dan zou aanpakken, niet antwoorden. Het was een bruisende avond waarin pittige onderwerpen afgewisseld werden met luchtige persoonlijke vragen. Voor herhaling vatbaar, Confetti bedankt!