Leerlingen van Christelijk Lyceum vegen de vloer aan met Apeldoornse raadsleden

Door Redactie op 19 september 2019

Woensdag 18 september jl. veegden leerlingen van het Christelijk Lyceum de vloer aan met Apeldoornse raadsleden in een debatwedstrijd georganiseerd door PvdA Apeldoorn. De leerlingen van het Christelijk Lyceum bereikten eerder dit jaar de halve finale van de BNN/VARA debatwedstrijd “Op weg naar het Lagerhuis” getraind door hun docent geschiedenis Thijs Risselada en PvdA Apeldoorn fractievoorzitter Ties Stam. De scholieren waren te sterk voor de gelegenheidscoalitie van raadsleden van SP, GroenLinks, Gemeentebelangen, CDA, Christen Unie, PvdA en Partij voor de Dieren.

De felste discussie was of de hoogte van de zorgpremie afhankelijk gemaakt moet worden van leefstijl. Argumenten voor en tegen vlogen door de zaal.

De juryleden Detlev Cziesso (wethouder Apeldoorn), Jan Kort (Presentator/Journalist RTV Apeldoorn) en Ties Stam vonden de scholieren op bijna alle punten sterker dan de raadsleden die minder op elkaar ingespeeld waren dan de leerlingen.

Hulde voor het team van Christelijk Lyceum!

Foto’s: Jan de Heer, PvdA Apeldoorn

Redactie

De redactie van de website van de PvdA Apeldoorn. Ik wil contact met de PvdA Apeldoorn Contactinformatie vindt u hier.

Meer over Redactie