Door op 11 september 2013

Helpt u mevrouw Jansen bij het oplossen van haar probleem?

Het Ombudsteam
Het Ombudsteam is een initiatief van de PvdA  Apeldoorn en signaleert individuele problemen en helpt mensen deze problemen op te lossen door te luisteren, te verwijzen en de voortgang te bewaken in de afhandeling. Wanneer het probleem ook om een politieke oplossing vraagt, schakelt het Ombudsteam zijn netwerk in: raadsleden, de wethouders, de Statenleden, de Tweede Kamerleden en zelfs de mensen in het Europees parlement, als dat moet!

Het Ombudsteam maakt zoveel mogelijk gebruik van bestaande voorzieningen, zoals de sociale raadslieden, de rechtswinkel of de vakbond. Het Ombudsteam heeft een verwijzende functie. We gaan dus niet zelf met de inhoud aan de slag. Dat laten we aan de desbetreffende instanties over en die daar ook deskundige medewerkers voor hebben. Wel laat het Ombudsteam zich informeren over de verstrekte adviezen. Een vlotte voortgang  in de afhandeling van het probleem wordt tevens bewaakt.

Vacature vrijwilliger Ombudsteam PvdA Apeldoorn
Het ombudsteam van de PvdA Apeldoorn is dringend op zoek naar gemotiveerde, nieuwe leden voor het ombudsteam. Wij zoeken mensen die (incidenteel) voor 2 tot 4 uur per week beschikbaar zijn. Het betreft een vrijwillige functie.

Wat gaat u doen?

• Samen met een ander teamlid bij de mensen op bezoek gaan
  • Luisteren naar het probleem van de betrokken persoon
  • Mensen  helpen zoeken naar oplossing voor hun problemen
  • Het doorverwijzen van mensen
  • Meekijken hoe iemand geholpen wordt bij de juiste instanties

Wat wordt er van u verwacht?

• Goed kunnen luisteren
  • Goed schriftelijk en mondeling kunnen communiceren
  • Aan de juiste informatie kunnen komen
  • Vertrouwelijk met informatie  kunnen omgaan
  • Beschikken over e-mail en telefoon

Wat heeft u gedaan?
Het is handig als u persoonlijk en/of professionele ervaring heeft in het contact met (overheids)instanties en deze ervaringen kunt vertalen naar de zaak waar u mee bezig gaat. Daarnaast is het een pre als u afstand kunt nemen.

Meer informatie
Als u nog vragen hebt over het ombudsteam of lid wil worden van het ombudsteam? Dan kunt u contact opnemen met Ernst Zegers.  Hij is bereikbaar per e-mail: [email protected] of telefonisch via 06 4173 23 33.

Kijkt u voor meer informatie op de pagina van het Ombudsteam op deze website.