Buurtraad de Matenhorsten/hoeken ontvangt PvdA ‘goed bezig’-taart

Door Fokko Spoelstra op 2 juli 2020

Met de komst van een nieuw model voor burgerparticipatie in Apeldoorn wordt de rol van buurtraden van steeds groter belang. Een van de buurtkanjers is Jan Kalter, voorzitter van de buurtraad De Horsten/Hoeken. Hij heeft van PvdA Apeldoorn een Goed Bezig! taart ontvangen. Fokko Spoelstra – fractievoorzitter PvdA Gelderland en voormalig wethouder van de gemeente Apeldoorn – reikte op 1 juli de taart uit. PvdA Apeldoorn spreekt hiermee haar waardering uit voor de inzet van Jan Kalter voor de buurt.

Jan Kalter zet zich met hard en ziel in voor de wijk. Dit doet hij onder andere door het aankaarten van de verkeersproblematiek bij de gemeente, het aanpakken van vernielingen op speelveldjes, het uitzetten van verkeerspoppetjes in de wijk,  het initiatief nemen tot een Containerdag (verzamelen afval en ontmoeten van bewoners), het afstemmen met de gemeente over het onderhoud aan groen en het opruimen van bladafval, het bemiddelen bij ergernissen van buurtbewoners onderling en het organiseren van informatiedagen voor buurtbewoners onder het motto ‘De Buurtraad komt naar je toe’. De Goed Bezig! taart van de PvdA Apeldoorn is een welverdiende opsteker.

Fokko Spoelstra

Mijn naam is Fokko Spoelstra, 56 jaar, getrouwd, drie kinderen en wethouder van 2004-2012 in Apeldoorn en nu fractievoorzitter voor de PvdA in Gelderland. In het dagelijks leven houd ik me bezig met meer erkenning en waardering voor onze politiemensen (ze verdienen het echt!) en zet ik mij in voor het levend houden van de

Meer over Fokko Spoelstra