Door Johan Kruithof op 5 oktober 2013

Hoogspanningskabels Apeldoorn-Zuid compleet ondergronds!

De hoogspanningskabels in Apeldoorn-Zuid kunnen toch over het gehele tracé ondergronds worden gelegd. Burgemeester en wethouders hebben een financieringsconstructie opgetuigd die dat mogelijk maakt. Het ondergronds brengen is al jaren een wens. Apeldoorn had echter alleen nog geld om – met steun van de provincie en woningcorporatie De Goede Woning – de kabels in de Vogelbuurt weg te werken. Ze zouden dan weer in het Zuiderpark boven de grond komen. Het traject boven een deel van de Rivierenbuurt zou dan niet ondergronds worden gelegd. Dankzij een regeling van het Rijk kan dat alsnog. Vanaf 2017 is er geld beschikbaar om in heel Nederland hoogspanning in bewoond gebied uit de lucht te halen. De gemeente Apeldoorn schiet dat nu voor zodat het al eerder kan gebeuren.

We hebben hier als PvdA Apeldoorn jarenlang met verschillende mensen ontzettend hard aan getrokken en ik heb het nu over de eindstreep mogen trekken. Hier mogen we oprecht en terecht hartstikke trots op zijn! Ik ben ontzettend blij en tevreden met dit resultaat.

Johan Kruithof

Johan Kruithof is al jaren actief binnen de PvdA. Allereerst als bestuurslid van de afdeling Apeldoorn en vervolgens in de periode 2002 – 2012 als raadslid. Vanaf 2006 was hij vice-voorzitter van de gemeenteraadsfractie en in de periode 2012-2018 wethouder. Tot deze tijd was hij – naast zijn politieke activeiten – mede-eigenaar, bestuurder en senior

Meer over Johan Kruithof