Door Redactie op 11 februari 2016

College B&W beantwoordt vragen PvdA inzake nood studentenhuisvesting

In december 2015 verscheen er een artikel in dagblad De Stentor met de titel ‘Student kan geen kamer vinden in Apeldoorn‘ en diezelfde dag stelde de fractie van de PvdA Apeldoorn schriftelijke vragen aan het college van B&W inzake (het tekort aan) studentenhuisvesting in Apeldoorn. Dat tekort spitst zich met name toe op de internationale studenten van Wittenborg University. De fractie ontving het signaal dat er niet alleen meer behoefte is aan huisvesting, omdat de aantallen studenten van Wittenborg groeien, maar ook dat de spaceboxen in het Havenpark (Molendwarsstraat) waar nu ruim 20 studenten wonen, moeten wijken voor nieuwbouwplannen ter plaatse.

Inmiddels heeft het college van B&W geantwoord op de schriftelijke vragen van de PvdA. De antwoorden van het college kunt u hier lezen.

Redactie

De redactie van de website van de PvdA Apeldoorn. Ik wil contact met de PvdA Apeldoorn Contactinformatie vindt u hier.

Meer over Redactie