Door Marga Jonkman op 21 december 2013

Aftrap campagne gemeenteraadsverkiezingen Schubertplein Apeldoorn Zuid

Vanmiddag, zaterdag 21 december 2013, deed een grote groep PvdA-ers het Schubertplein en directe omgeving aan.  John Kerstens (tweede kamerlid) en Muus Groot (fractievoorzitter van de PvdA Gelderland) waren er om de lokale PvdA-ers te ondersteunen. Er werden vele rode rozen uitgedeeld en mensen werden gevraagd naar hoe ze hun buurt en omgeving waarderen.

De meeste mensen waren dik tevreden met hun buurt. Ze zijn blij dat het park wordt opgeknapt als de hoogspanningskabels onder de grond verdwijnen. Men zou graag zien dat er dan verlichting in het park komt, zeker als je daar je hond moet uitlaten. Er waren winkeliers die tevreden zijn met het gratis parkeren op en rond het plein, maar het is af en toe wel wat krap. Vooral op zaterdag en sinds de Jumbo er is. Die trouwens aardig wat aantrekkingskracht blijkt te hebben zo merkten wij omdat de klanten uit alle wijken van Apeldoorn en Beekbergen kwamen.

BcAvPZiIMAAYqh6

Er zijn mensen die de markt op het Schubertplein graag wat uitgebreid zouden willen hebben. En ook de speelgelegenheden mogen wat groter zijn. Er kan veel beter gehandhaafd worden op de hondenpoep in de speeltuintjes en het eenrichtingsverkeer op de Debussylaan. Vooral ‘s zomers rijden veel mensen tegen de richting in naar het voetbalveld in het Zuiderpark. Levensgevaarlijk voor de kinderen daar die er niet op rekenen.

Dan hebben we ook veel zorgen gehoord over de zorg. Maken mensen zich zorgen hoe dit zal gaan als dit bij de gemeente terecht komt. Nu al worden speciale voorzieningen voor dubbel gehandicapte kinderen niet vergoed (!). En zijn er mensen boos omdat ze werkeloos zijn geworden, te weinig inkomen krijgen en er beknot wordt op de huur- en zorgtoeslag. Sommigen wijzen daarvoor direct naar de PvdA en naar Diederik Samsom. Het is belangrijk dat deze geluiden gehoord worden en ook al werken we hier in Apeldoorn keihard aan, toch zal ook de landelijke PvdA moeten laten zien wat zij doen met deze onderwerpen.

Marga Jonkman

Mijn naam is Marga Jonkman. Ik ben getrouwd en moeder van 3 inmiddels volwassen kinderen. Naast mijn gezin ben ik in het dagelijks leven kinder- en jeugdpsycholoog in Apeldoorn. Ik ben al bijna 30 jaar lid van de Partij van de Arbeid. Hoe komt iemand bij de PvdA terecht, vraagt u zich misschien af? Ieder

Meer over Marga Jonkman