Door Redactie op 12 december 2014

Apeldoorner Fokko Spoelstra op 5 PvdA Gelderland

Het bestuur van de PvdA Gelderland legt een concept-lijst voor de Statenverkiezingen van maart 2015 aan de gewestelijke ledenvergadering voor met een mooie balans tussen continuïteit en vernieuwing. Op plek 5 staat Apeldoorner Fokko Spoelstra (48), eerder wethouder en raadslid in Apeldoorn. Op de lijst staan nog twee Apeldoorners, namelijk Tom Brands (30) op plek 17 en Harry de Jong (62) op plek 23.

Peter Kerris lijsttrekker
Een raadpleging onder alle leden van gewest heeft opgeleverd dat Peter Kerris (29, Nijmegen) lijstaanvoerder zal zijn. Het bestuur is blij dat de leden hun vertrouwen in jong talent hebben uitgesproken. Peter is op dit moment al lid van Provinciale Staten.

Josan Meijers kandidaat-gedeputeerde
Het bestuur heeft besloten Josan Meijers (59) aan te bevelen als kandidaat gedeputeerde. Samen met Peter Kerris is zij het gezicht van de campagne. Op de kandidatenlijst voor de Staten neemt Josan Meijers de symbolische laatste plaats in, lijstduwer (nummer 39). Josan Meijers is op dit moment lid van GS en heeft de portefeuille Ruimte, Water, Wonen en buitenlandse betrekkingen. Josan Meijers is woonachtig in Tiel.

Mix van oud en nieuw, stad en platteland
De PvdA Gelderland kiest voor verscheidenheid naar regio’s, leeftijd etc. De gehele lijst omvat 39 kandidaten.  Op plaats 2 en 3 van de conceptlijst staan de zittende Statenleden Anna-Lena Hedin (36, Silvolde) en Piet Wanrooij (57, Arnhem). Op nummer 4 is de eerste nieuweling geplaatst: Karin Jeurink (38, Zutphen). Fokko Spoelstra (48) is nummer 5, hij is voormalig wethouder van Apeldoorn. Op nummer 6 staat Titus Visser (53, Heelsum) en nummer 7 is het zittend Statenlid Paula Wieggers (57, Zutphen). Nieuw zijn ook de nummers 8, 9 en 10: Yvonne de Jager (54) uit Westervoort, Ferdi Timmermans (55) uit Nederhemert en Carina Nieuwenweg (24) uit Wageningen.

Ledenvergadering
Op 20 december 2014 beslist de ledenvergadering over het voorstel. Het voorstel is tot stand gekomen op basis van het advies van een onafhankelijke kandidaatstellingscommissie o.l.v. Roland Kip. 20 december zal de ledenvergadering ook het programma vast stellen.

De lijst

1 Peter Kerrris Nijmegen (29) Gekozen lijsttrekker

2 Anna Lena Hedin, Silvolde (36)

3 Piet Wanrooij, Arnhem (57)

4 Karin Jeurink, Zutphen (38)

5 Fokko Spoelstra, Apeldoorn (48)

6 Titus Visser, Heelsum (53)

7 Paula Wieggers, Zutphen (57)

8 Yvonne de Jager, Westervoort (54)

9 Ferdi Timmermans, Nederhemert (55)

10 Carina Nieuwenweg, Wageningen (24)

11 Laurens de Kleine, Harderwijk (59)

12 Joost de Koning, Arnhem (33)

13 Rosa Kindt, Nijmegen (23)

14 Ferit Bahceci, Aalten (23)

15 Marie-Louisse Moonen, Gaanderen (60)

16 Marije Ringersma, Arnhem (33)

17 Tom Brands, Apeldoorn (30)

18 Betsy Wormgoor, Neede (37)

19 Arie Teeuw,  Velp (58)

20 Dirk Jan Beumer, Oene (48)

21 Liesbeth van Dijk, Ede (69)

22 Adam Galijasevic, Nijmegen (27)

23 Harry de Jong, Apeldoorn (62)

24 Joost te Molder, Mariënvelde (55)

25 Recep Kaya, Heteren (53)

26 Jan Nagtegaal, Velp (55)

27 Hans de Graaf, Twello (55)

28 Berend Klok, Eerbeek (61)

29 Nico Arts, Wijchen (41)

30 Harry Gerrits, Tiel (65)

31 Marcel Lap, Zevenaar (35)

32 Jan Beverdam, Laag Keppel (62)

33 Willem v.d. Heuvel, Nijmegen (63)

34 Jaap Huurman, Arnhem (63)

35 Roeland Kreeft, Arnhem (44)

36 Jeannine Liebrand, Nijmegen (61)

37 Cor van den Berg, Asperen (58)

38 Rita Weeda, Renkum (66)

39 Josan Meijers, Tiel (59)

Redactie

De redactie van de website van de PvdA Apeldoorn. Ik wil contact met de PvdA Apeldoorn Contactinformatie vindt u hier.

Meer over Redactie