Vice-voorzitter bestuur & campagnecoördinator

Willy Kreeftenberg

Over Willy Kreeftenberg

kreeftenbergscholten@upcmail.nl

Willy Kreeftenberg is samen met Dirk Westerhof campagnecoördinator. Willy is geboren op 29 december 1962 in Terborg (Gelderland). Sinds 2008 woont hij met veel plezier in Apeldoorn. Hij is getrouwd met Jolande Scholten. Samen hebben ze twee zonen. Willy heeft  levensmiddelentechnologie gestudeerd in Den Bosch en bedrijfskunde (MBA Public Governance) aan de Nyenrode Business Universiteit te Breukelen. Daarnaast heeft hij met goed resultaat een tweetal marketingopleidingen (NIMA B+C) afgerond.

Willy is werkzaam bij het Rijksvastgoedbedrijf als accountmanager en nauw betrokken bij de huisvesting van verschillende rijksorganisaties die onder het ministerie van Veiligheid en Justitie vallen. De belangrijkste hiervan zijn rechtbanken, het Openbaar Ministerie en de Immigratiedienst (IND). Belangrijke thema’s op dit moment zijn het geschikt maken van leegstaande gebouwen voor de opvang van asielzoekers en het verduurzamen van gebouwen.

Willy wil zich bij de PvdA graag inzetten voor verschillende maatschappelijke onderwerpen, zoals wonen, zorg, onderwijs en duurzaamheid. Vooral dit laatste onderwerp heeft Willy omarmd: een extra impuls geven aan nieuwe en aanvullende lokale initiatieven op het gebied van duurzaamheid. Omdat het kan (nieuwe technologieën zijn volop beschikbaar) en omdat het moet (de verdere opwarming en vervuiling van onze aarde een halt toeroepen).

Het begrip samen is voor Willy een belangrijk vertrekpunt. Samen elkaar vooruit helpen. “Laten we met elkaar praten en rekening met elkaar houden. Elkaar versterken en vertrouwen. Een helpende hand toesteken als dat nodig is. Samen vooruit!”.