Voorzitter bestuur en campagnecoördinator

Willy Kreeftenberg

Over Willy Kreeftenberg

[email protected]

Willy Kreeftenberg is sinds 2019 voorzitter van de PvdA Apeldoorn. Willy is geboren op 29 december 1962 in Terborg (Gelderland). Sinds 2008 woont hij met veel plezier in Apeldoorn. Hij is getrouwd met Jolande Scholten. Samen hebben ze twee zonen. Willy heeft bedrijfskunde gestudeerd aan de Nyenrode Business Universiteit te Breukelen. Daarnaast heeft hij met goed resultaat een tweetal marketingopleidingen (NIMA B+C) afgerond.

Hij is werkzaam bij het Rijksvastgoedbedrijf als accountmanager en nauw betrokken bij de huisvesting van verschillende Rijksorganisaties. Belangrijke thema’s op dit moment zijn: het geschikt maken van leegstaande gebouwen voor de opvang van vluchtelingen en asielzoekers en het verduurzamen van gebouwen.

Willy wil zich bij de PvdA graag inzetten voor verschillende maatschappelijke onderwerpen, zoals wonen, onderwijs, zorg en duurzaamheid. Want er zijn grote problemen in ons land. Klimaatverandering bedreigt onze manier van leven. De kwaliteit van ons onderwijs kachelt achteruit. De hoge energieprijzen drijven mensen tot wanhoop en er is een enorm tekort aan betaalbare woningen. De groeiende ongelijkheid zorgt voor verdeeldheid in de samenleving en onverschilligheid richting de politiek. Daar wil hij wat aan doen.

Het begrip samen is voor hem een belangrijk vertrekpunt. Samen elkaar vooruit helpen. “Laten we met elkaar praten en rekening met elkaar houden. Elkaar versterken en vertrouwen. Een helpende hand toesteken als dat nodig is. Samen vooruit!”.

Waar ben je naar op zoek?