Algemeen bestuurslid

Guillermo Iglesias Patiño

Over Guillermo Iglesias Patiño

Mijn naam is Guillermo Iglesias Patiño, 53 jaar jong, werkzaam binnen de geestelijke gezondheidszorg, getrouwd met Ingrid, met inmiddels drie volwassen kinderen en woonachtig in de prachtige wijk Zuidbroek. En ik zie ernaar uit om te bouwen aan onze sociaaldemocratische idealen, samen met u!

Waarom (kandidaat) raadslid worden? En waarom juist nu, na de desastreuze Tweede Kamer verkiezingen van 2017?
Omdat ik met hart en ziel geloof in de grondbeginselen van de sociaaldemocratie, waar iedereen meetelt en een ieder recht heeft op een goed bestaan. Met een betaalbare woning, betaalbare gezondheidszorg, zinvol werk en een prettige leefomgeving. Gewoon een leven zoals we dat allemaal willen. Maar het blijft niet bij wensen en dromen, dit zijn zaken die anderen voor ons bevochten hebben in het verleden en die we nu soms dreigen te verliezen. En dat laten we niet gebeuren. Ik ben er trots op om dit samen met anderen te bewaken en samen met anderen te bevechten, gewoon in mijn eigen leven, mijn woonplaats en mijn wijk. En om anderen te ondersteunen die in de voorhoede hun werk doen om onze gezamenlijke doelen te bereiken, zoals onze raadsleden en wethouders.