Evenementen in de stad en citymarketing

Bij een levendige stad horen evenementen en we mogen best wat trotser zijn op Apeldoorn en dat ook uitdragen.

Citymarketing: Concrete acties en zichtbare resultaten
Na een voorbereidingsperiode is de citymarketingorganisatie Apeldoorn Marketing van start gegaan. Het gaat om concrete acties en zichtbare resultaten. Voor Apeldoorn zijn jonge gezinnen belangrijk. En dus zal de energie gericht zijn op de verleiding jonge gezinnen in Apeldoorn te (blijven) houden of te krijgen. Focus op jonge gezinnen betekent professionals naar bedrijven in onze stad te halen, nieuwe bedrijven naar onze stad te halen en bezoekers van de Veluwe te verlokken vrije tijd door te brengen in Apeldoorn. Grote en aansprekende evenementen zoals het WK Beachvolleybal, de Giro d’Italia en Serious Request helpen om Apeldoorn op een positieve manier op de kaart te zetten en zijn aantrekkelijk voor inwoners en bezoekers.

Apeldoorn, hoofdstad van de Veluwe
We mogen best wat trotser zijn op Apeldoorn en dat ook uitdragen! Niet altijd zo bescheiden. Apeldoorn heeft zoveel kwaliteiten. Rust, ruimte, groen, natuur, een uitgebreid voorzieningenniveau en veel mooie bedrijven. Laten we dat ook uitdragen.

Bij een levendige stad horen evenementen
Apeldoorn kent een groot jaarlijks evenementenaanbod. Met name in de zonnige maanden is er ontzettend veel te doen. Ook voor de jongere generatie is er de afgelopen jaren het een en ander bij gekomen. De PvdA juicht deze ontwikkeling toe. Aandachtspunten zijn er echter ook. Denk daarbij aan de geluidsoverlast die evenementen kunnen veroorzaken. Ook spreiding van de evenementen over het jaar en het gebruik van het Marktplein dat zoveel mogelijk voor de markt beschikbaar moet blijven vragen aandacht. Het onderzoeken van de mogelijkheid voor een tweede groot plein naast het Marktplein (uitbreiden Caterplein door verwijderen serres en sommige panden) in de binnenstad vinden we belangrijk. Een gedurfde toekomstvisie dus op grote evenementen in de binnenstad en het ruimtegebruik en daarnaast een visie op het Caterplein voor de komende jaren.

Kortom, de PvdA gaat voor:

  • Trots zijn op Apeldoorn en dat ook uitdragen! Apeldoorn, hoofdstad van de Veluwe.
  • Een gezellige binnenstad waar ruimte is voor winkelen, een terrasje pakken, wonen en feest vieren. In de Apeldoornse binnenstad gebeurt het allemaal. Het is de plek waar je wil zijn, maar ook wilt wonen. De huiskamer van de stad voor onze inwoners en het visitekaartje voor bezoekers.
  • Duidelijkheid voor zowel ondernemers, omwonenden als bezoekers over wat er wel en niet kan en mag in de binnenstad en hoe er gehandhaafd gaat worden.
  • Een Apeldoornse binnenstad voor iedereen. Het visitekaartje van Apeldoorn. Dat betekent dat er goede activiteiten en, soms, feesten zijn voor jong, oud. Voor rappers tot opera liefhebbers. Niet alleen op de bestaande podia, maar ook op straat.
  • Activiteiten en feesten die veilig zijn voor bezoekers en niet te veel overlast bezorgen aan omwonenden.

 

Zie ook
De Veluwe op 1: Toerisme en recreatie
Een levendige binnenstad
Een vitale en duurzame economie

 

Alle standpunten
Bekijk hier al onze standpunten per thema.

Redactie

Redactie

De redactie van de website van de PvdA Apeldoorn. Ik wil contact met de PvdA Apeldoorn Contactinformatie vindt u hier.

Meer over Redactie