PvdA druk met geld ophalen voor 3FM Serious Request

Door Redactie op 12 december 2017

Afgelopen week was PvdA Apeldoorn erg druk met twee Serious Request acties.

Zaterdag 9 december troffen ruim 50 Apeldoorners elkaar in Ons Honk om Injera te eten, een pannenkoekachtig brood gebakken door twee Eritrese meiden. Er is de hele middag gewerkt aan een overheerlijke maaltijd en het gezellig inrichten van het buurthuis samen met nog acht andere Eritrese jongeren, medewerkers van Stichting Present en Timon en natuurlijk onze eigen mensen. Er zijn kilo’s uien gesneden, vele aardappels en wortels geschild en stevig in pannen geroerd om de overheerlijke linzensoep en stoofpotjes voor het diner te bereiden. Met een uitgebreid toetjesbuffet sloten we de avond af. We hebben vele fijne gesprekken gevoerd met ‘onze’ Eritrese jongeren, die in Apeldoorn proberen om gescheiden van hun ouders een nieuw leven op te bouwen. We danken buurtcoöperatie Zuid voor het beschikbaar stellen van buurthuis Ons Honk voor de gehele dag en supermarkt Ozbaktat en slagerij de Veluwe voor het sponsoren van de levensmiddelen. Deze kook&eet-avond heeft 1066 euro opgebracht.

Daarnaast was er donderdag 7 december een veiling van de raadsfracties met burgemeester John Berends als veilingmeester en onze fractiemedewerker Natascha van den Berg als zijn assistent. De veiling heeft in totaal 2866 euro opgebracht, waarvan ongeveer 700 euro terug te voeren is naar inzet van onze fractie. Onze fractieleden hebben enkele diensten/belevenissen geveild: Johan Kruithof gaat voorlezen voor een klas met kleuters (gesponsord door LA), Chris Schouten gaat drie taarten bakken voor de raad (actie VVD) en Martine Berends gaat de twee honden van wethouder Detlev Cziesso uitlaten. Daarnaast gaat Marga Jonkman gaat een IQ-test afnemen bij Harry Voss (PvdD) en Ties Stam doet een fotoshoot met twee raadsleden en hun families. Het was een gezellige avond, waar raadsleden gul boden op het aanbod van hun collega’s en ook uit de zaal flink geboden werd. Klapper van de avond was het bod van de medewerkers van het bestuursbureau van Leerplein055 die 300 euro boden voor een skateles voor een klas bij Real-X indoor skate hal.

Cheques voor beide acties zullen volgende week aan het Glazen Huis worden aangeboden.

Redactie

De redactie van de website van de PvdA Apeldoorn. Ik wil contact met de PvdA Apeldoorn Contactinformatie vindt u hier.

Meer over Redactie