Door Marga Jonkman op 21 juni 2016

Het theehuis in Park Berg & Bos

Terwijl de fractie van de PvdA zich inspant om zoveel mogelijk punten uit  het verkiezingsprogramma te realiseren, is er dan opeens een vreemde eend in de bijt.

Het “theehuis in Berg & Bos”, dat al vele jaren staat te verkommeren omdat niemand weet wat we er mee aan moeten. Het is een doorn in het oog van vele Apeldoorners die op hun vrije dagen heerlijk genieten van de bosweide. En een rotte plek in het verder prachtig opgeknapte park. Zo zijn er nog wel meer van die plekken in Apeldoorn (!)  maar dat is weer een ander verhaal.

Toen wij als fractie vorig jaar een bijeenkomst hadden in de Boschvijver, het pand dat naast het theehuis staat, vonden we echt dat er wat moest gebeuren. Er zijn trouwerijen, wijkraadbijeenkomsten, maar ook rouwdiensten op die plek. Dat kon niet langer zo. Daarom hebben we  eerst schriftelijke vragen en later actualiteitsvragen gesteld om het college te dwingen tot actie. Het maakte de fractie niet zoveel uit of er gesloopt of gerenoveerd werd, als er maar iets zou gebeuren. En dan het liefst voor het seizoen van 2016. Aldus geschiedde en er werd ons half juni 2016 een prachtig plan gepresenteerd. Eerlijk gezegd twijfelen we wel over het bedrag (€245.000,-). Maar aangezien andere zaken uit ons verkiezingsprogramma de goede kant op gaan en wij weten dat het toerisme een van de belangrijkste  motor is voor het behoud en creëren van werkgelegenheid, vinden wij dit toch een hele mooie uitwerking van onze vragen.

Wij zijn uiteraard zeer verheugd dat vele Apeldoorners deze overtuiging met ons delen. Aanstaande donderdag 24 juni besluit de gemeenteraad over de toekomst van het theehuis Park Berg & Bos.

Marga Jonkman
Fractievoorzitter PvdA Apeldoorn

Marga Jonkman

Mijn naam is Marga Jonkman. Ik ben getrouwd en moeder van 3 inmiddels volwassen kinderen. Naast mijn gezin ben ik in het dagelijks leven kinder- en jeugdpsycholoog in Apeldoorn. Ik ben al bijna 30 jaar lid van de Partij van de Arbeid. Hoe komt iemand bij de PvdA terecht, vraagt u zich misschien af? Ieder