Door Redactie op 1 juli 2016

Digitaal beschikbaar: Links aan de Grift deel 1 en 2, de historie van de PvdA in Apeldoorn

In ‘Links aan de Grift’ is de geschiedenis van de PvdA in Apeldoorn beschreven. De serie bestaat inmiddels uit 2 delen en deze zijn beide digitaal beschikbaar.

Links aan de Grift deel 1
In 1996 bracht het bestuur ter gelegenheid van het vijftigjarig bestaan van de partij een herdenkingsboekje uit: Links aan de Grift. Een groot succes. Het boekje kwam in handen van alle prominenten die Apeldoorn of Arnhem bezochten: Wim Kok, Ad Melkert, Jan Pronk, Jacques Wallage, om maar een paar te noemen. Ja, ook in het gewest deelde men graag in het succes: zeg, hebben jullie nog een paar van die leuke boekjes? Helaas deelde een onverlaat tijdens een carnavalsoptocht veel exemplaren uit aan willekeurige toeschouwers waardoor nieuwe leden tegenwoordig geen exemplaar meer kunnen krijgen. De originele versie van Links aan de Grift deel 1 ligt op het fractiekantoor van de PvdA afdeling Apeldoorn (inkijkexemplaar) en in het stadsarchief van CODA. Een collectors item. Maar, nu gelukkig ook digitaal in te zien.

Links aan de Grift deel 1 is hier digitaal te bekijken (PDF).

Links aan de Grift deel 2
Op 1 juni 2014 is het boekje Links aan de Grift deel 2 verschenen! Het is een vervolg op het eerste deel waarin de rijke geschiedenis van jaren PvdA in Apeldoorn in beschreven wordt. In dit laatste deel worden ook verschillende onderwerpen en personen beschreven die nog vers in het geheugen liggen of die zelfs nu nog actief zijn voor de PvdA Apeldoorn. Alle Apeldoornse PvdA leden hebben in juni 2014 per post een exemplaar ontvangen.

Links aan de Grift deel 2 is hier digitaal te bekijken (PDF).

Redactie

De redactie van de website van de PvdA Apeldoorn. Ik wil contact met de PvdA Apeldoorn Contactinformatie vindt u hier.

Meer over Redactie