Door op 4 maart 2015

De zon breekt door

Afgelopen zaterdag brak letterlijk en figuurlijk de zon voor ons door. Allereerst omdat we tijdens het canvassen op de Eglantier gezelschap kregen van een voorzichtig lentezonnetje, en ten tweede omdat de PvdA de wind weer in de rug voelt. Zo boekten onze PvdA-bewindslieden deze week mooie resultaten – minister Asscher voerde een wet in tegen misstanden op de arbeidsmarkt en staatssecretaris Klijnsma trok extra geld uit tegen jeugdwerkloosheid – en ook uit de cijfers blijkt dat meer mensen weer aan het werk kunnen. De Telegraaf opende deze zaterdag met de kop ‘Banen voor het oprapen’ – en dat is toch waar wij het als Partij van de Arbeid voor doen!

Met goede moed zijn we zaterdag dan ook gaan canvassen op winkelcentrum de Eglantier in de Maten en een tiental vrijwilligers zorgde voor een mooie, rode aanwezigheid op het winkelcentrum. Het winkelende publiek greep de gelegenheid aan om het gesprek aan te gaan, en anders wel om een mooie roos in ontvangst te nemen. Daarbij hadden de voorbijgangers ook de kans op kennis te maken met onze Apeldoornse kandidaat Fokko Spoelstra en onze Apeldoornse trots in de Tweede Kamer Yasemin Çegerek. Dat geeft ook maar weer eens aan wat de kracht is van onze partij: we zijn actief op alle niveaus, van wijk en stad tot provincie en Den Haag, om onze idealen te realiseren.

Hopelijk hebben we met deze canvasactie weer een paar mensen kunnen enthousiasmeren om voor de PvdA te kiezen op 18 maart. In de laatste peiling van IPSOS blijkt dat we weer flink stijgen in de kiezersgunst, dus dat geeft de PvdA’er moed! Nog iets meer dan twee weken om die stijgende lijn door te zetten. Volgende week komt niemand minder dan minister Dijsselbloem naar Apeldoorn om tussen 10 en 12 uur in het centrum te canvassen. Hopelijk tot dan!
Romeo Tuinman
Bestuurslid PvdA Apeldoorn