In gesprek met … bewoners van de Maten

Door Redactie op 18 februari 2018

Op zaterdag 17 februari zijn we met wel twintig campagnevoerders van de PvdA Apeldoorn op pad geweest in de Maten. We verzamelden bij de Charly’s op de winkelcentrum Eglantier, die ons voorzag van koffie en thee. We hebben ons verdeeld hebben in drie groepen; een groot deel is op de Eglantier gebleven, twee groepen zijn vertrokken naar winkelcentrum de Maat en Gildenhof.

Op de Eglantier namen veel mensen een flyer mee of bleven even praten over de huidige stand van de politiek in Nederland. Helaas snelden veel mensen ons ook voorbij en gaven ze aan geen tijd of zin om even stil te staan bij de verkiezingen van 21 maart. Flyers zijn duidelijk minder aantrekkelijk dan rozen daar willen mensen wel even een praatje voor maken 🙂 De gesprekken gingen over diverse onderwerpen zoals armoede(beleid) en afvalverwerking (teveel troep rondom de verzamelplekken, graag grijze container willen houden). Opvallend was dat we een aantal mensen van buiten de gemeente gesproken hebben die kozen voor de Eglantier om te winkelen vanwege de diversiteit aan winkels en het gratis parkeren.

Het team wat naar de Gildenhof vertrok heeft daar flink wat flyers uitgedeeld en behoorlijk wat mensen gesproken die PvdA gaan stemmen. Ook spraken we daar diverse mensen die helaas helemaal niet gaan stemmen. Dat vinden wij als (aankomend) volksvertegenwoordigers eerlijk gezegd onbegrijpelijk. Zoals onze campagnemedewerker Eva al treffend in haar blog zei: “met stemmen geef je je stukje invloed aan een politiek partij” … dat wil je toch niet onbenut laten. Ook zijn we de buurt in gegaan (Horsten) langs de deuren. Daar hebben we verschillende prettige gesprekken gehad. De Horsten waren even rood gekleurd: dat kan niemand zijn ontgaan.

Het team wat naar De Maat ging en tevens ging canvassen in de Dreven, had eenzelfde ervaring als op de andere winkelcentra in de wijk. Druk winkelend publiek wat niet altijd een gesprek wil én de buurt in waar men juist graag een gesprek wilde voeren. We zijn door verschillende mensen vriendelijk aan de deur ontvangen en hebben flyers en ons verkiezingsmagazine achter gelaten. Een ontmoeting zal ons voorlopig nog bijblijven: we weren heel hartelijk begroet bij de deur door een meneer die geen flyer of magazine wilde maar wel aangaf op  Johan Kruithof te gaan stemmen omdat deze goede dingen voor Apeldoorn heeft gedaan de afgelopen jaren. Daar worden we blij van!

De komende weken gaan we nog Orden (24 februari) en Zuid (3 maart) in. U bent van harte welkom om zich bij ons te voegen. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Campagne voeren is echt heel leuk! In onderstaand filmpje een korte impressie.

Redactie

De redactie van de website van de PvdA Apeldoorn. Ik wil contact met de PvdA Apeldoorn Contactinformatie vindt u hier.

Meer over Redactie