Door Tom Brands op 11 mei 2016

Kandidaatstelling Tweede Kamer PvdA geopend

Op 15 maart 2017 zijn de verkiezingen voor de Tweede Kamer. Voor de periode 2017-2021 is de PvdA op zoek naar volksvertegenwoordigers in de Tweede Kamer. Vanaf vandaag worden PvdA leden die mee willen strijden tegen uitsluiting en mee willen bouwen aan één samenleving van harte uitgenodigd om zich kandidaat te stellen. Ben je geïnteresseerd? Ga dan naar PvdA.nl voor alle informatie over belangrijke documenten en data. Klik op de link en je komt gelijk op de juiste pagina terecht.

Hoewel het bij andere partijen allang in kannen en kruiken is wie de lijsttrekker zal worden bij de verkiezingen, wordt er bij de PvdA een lijsttrekkersverkiezing gehouden. Ik ben erg blij dat ik bij een partij zit die de ledendemocratie hoog in het vaandel heeft en de leden hun eigen lijsttrekker mogen kiezen. Dat is iets waar andere partijen maar wat jaloers op zijn.

De grote vraag is natuurlijk bekend. Wie moet de partij in de campagne gaan leiden? Dat wordt spannend. Op vrijdag 9 december 2016 weten we het! En of dat nou Samsom, Asscher, Aboutaleb, van der Laan, Dijsselbloem of iemand anders wordt, laten we eerst maar eens afwachten wie zich kandidaat stellen. En laten we ons tot die tijd vooral gelukkig prijzen dat we zoveel kwaliteit in huis hebben en dat er (zeer waarschijnlijk) wat te kiezen valt! Ik heb er alle vertrouwen in dat het een spannende en transparante lijsttrekkersstrijd gaat worden en kijk er erg naar uit. Maar, tot 24 oktober (sluitingsdatum kandidaatstelling lijsttrekker) is het echt even afwachten en tot die tijd blijft het speculeren.

Tom Brands
Bestuursvoorzitter PvdA afdeling Apeldoorn

Tom Brands

Bekijk hier het profiel van Tom op de website van Waterschap Vallei en Veluwe. Tom (1984) is een geboren en getogen in Apeldoorn en woont samen met zijn vrouw Annemyn in Ugchelen. Groeide op in de wijk De Maten en heeft daarna een aantal jaar in het centrum van Apeldoorn gewoond. Heeft ruimtelijke ordening en