Door Redactie op 14 december 2015

PvdA Apeldoorn stelt vragen over beleid megastallen

Momenteel gelden er maximale oppervlaktes voor niet-grondgebonden veehouderijen, ook wel megastallen genoemd. Wij hebben begrepen dat de provincie Gelderland het huidige beleid voor deze stallen wil vervangen door een meer kwalitatief beleid. Wij vragen ons nu  af of nieuwe regelgeving kan leiden tot nog grotere stallen en welke rol de gemeente in de uitvoering van deze nieuwe regelgeving kan en moet spelen om zorg te dragen voor die  kwalitatieve aspecten zoals milieu, dierenwelzijn, volksgezondheid, ruimtelijke kwaliteit, water, klimaat en biodiversiteit.

Schriftelijke vragen
De fractie van de PvdA heeft naar aanleiding van de voornemens van de provincie Gelderland de volgende vragen:

1. Deelt het college de mening van de PvdA dat het nodig is om, gezien de voornemens van de provincie, een nieuwe visie op te stellen ten aanzien van de vestiging van agrarische  bedrijven?
2. Zo ja, wanneer verwacht het college daar de raad over te consulteren?
3. Op welke wijze denkt het college betrokken inwoners bij de ontwikkelingen in hun omgeving te betrekken?
4. In hoeverre kan het veranderen van regelgeving problemen opleveren? Bijvoorbeeld t.a.v. locaties die verlaten zijn door bedrijven die verhuisd zijn naar het voormalig  Landbouw Ontwikkelings Gebied Beemte Broekland?

Namens de PvdA fractie,

Marga Jonkman
Jasper van Alten

Redactie

De redactie van de website van de PvdA Apeldoorn. Ik wil contact met de PvdA Apeldoorn Contactinformatie vindt u hier.

Meer over Redactie