Door Redactie op 16 december 2015

PvdA Apeldoorn stelt actualiteitsvragen over de opvang van dak- en thuislozen

De PvdA heeft op 19 augustus jl. schriftelijke vragen gesteld over de opvang van dak- en thuislozen in Apeldoorn. In zijn besluit van 28 september jl. heeft het College antwoord gegeven op deze vragen. In beantwoording van de vragen heeft het College onder meer aangegeven dat in kader van de opstelling van de ‘Transformatie-agenda voor Maatschappelijke Opvang en Beschermd Wonen GGZ’ onderzoek zal worden gedaan naar vraag en aanbod. Een van de onderzoeksvragen luidt: ‘in hoeverre maatregelen noodzakelijk dan wel gewenst zijn voor mensen met acute inkomens- en/of huisvestingsproblemen maar zonder psychiatrische en/of verslavingsgedragsproblematiek?’

Vooruitlopend op uitkomsten van dit onderzoek meldt het College verder onder meer dat:

• het op korte termijn in overweging neemt een pilot met ‘housing first’ te starten;
  • niet zal schromen direct actie te ondernemen cliënten die daaraan behoefte hebben zo goed mogelijk te ondersteunen, ook bij het vinden van geschikte en betaalbare woonruimte;
  • het in gesprek is met enkele aanbieders over de mogelijkheden om een groep dak- en thuisloze jongeren zonder multiproblem-problematiek ondersteuning te bieden.

Actualiteitsvragen van de PvdA over opvang van dak- en thuislozen
We zijn nu weer een paar maanden verder en de winter staat voor de deur. De PvdA zou graag van het College willen weten:

1. Hoe het staat met de pilot housing first’?
  2. Of en zo ja, hoeveel cliënten zich de afgelopen maanden hebben gemeld, waardoor het College in actie is gekomen, ook bij het vinden van geschikte en betaalbare woonruimte?
  3. Of de besprekingen met aanbieders over dak- en thuisloze jongeren zonder multiproblem-problematiek inmiddels tot resultaten hebben geleid, en zo ja, hoe zien die er dan uit?

En zal deze vragen stellen tijdens de raadsvergadering van donderdag 17 december 2015.

Chris Schouten, raadslid PvdA Apeldoorn
Marga Jonkman, fractievoorzitter PvdA Apeldoorn

Redactie

De redactie van de website van de PvdA Apeldoorn. Ik wil contact met de PvdA Apeldoorn Contactinformatie vindt u hier.

Meer over Redactie